Uncategorized

Drie trends in de e-commerce

Als je iets besteld bij een webwinkel dan heb je te maken met e-commerce. E-commerce is een enorm groeiende markt en webwinkels schieten als paddenstoelen uit de grond. Doordat de concurrentie steeds hoger word onder webwinkels blijven webshops constant met nieuwe innovaties komen. Door telkens te blijven innoveren creëert een webshop een voordeel ten opzichte de competitie. Door dit voordeel bestel je bij deze webshop en niet bij de concurrent. Want zeg nou zelf: Je besteld toch alleen ergens als die online winkel jou iets te bieden heeft? In dit artikel behandelen wij de nieuwste e-commerce trends van dit jaar.

Snel je pakket in huis hebben

Een groeiende trend is het steeds sneller leveren van artikelen. Als je eerst iets kocht bij een webshop kon je er op rekenen dat het een paar dagen of zelfs een paar weken zou duren voordat je het product zou ontvangen. Dit is tegenwoordig verleden tijd. Webshops halen alles uit de kast om zo snel mogelijk je bestelde product bij jouw thuis te bezorgen. Veel webshops bieden voor 23.59 besteld is morgen thuis bezorgd. De vraag is tegenwoordig hoog naar vandaag besteld morgen in huis winkels. Daarom bestaan er sites zoals bijvoorbeeld Morgenbinnen.nl die lijsten geven van webwinkels die de volgende dag leveren. Zo hoef je zelf als consument niet op zoek te gaan naar webshops die de volgende dag in huis leveren. 

Later betalen 

Ook is later afrekenen een nieuwe trend geworden. Steeds meer mensen zijn op zoek naar online winkels waar ze achteraf kunnen betalen. Dit later betalen wordt geregeld via externe betaalpartijen zoals Afterpay of Klarna. Sommige websites hebben overzichten gemaakt van deze webwinkels waar je later kunt betalen. Hierdoor kan de consument gemakkelijk deze winkels vinden. Achteraf betalen wordt zo laagdrempelig mogelijk gemaakt, zo heb je met Klarna en Afterpay een applicatie waarin je duidelijk kunt zien wat je nog moet betalen en wat je al betaald hebt. Ook kan je bij deze betaalopties er voor kiezen om je schulden in delen af te betalen. Het later betalen wordt dus steeds gemakkelijker gemaakt.

Verduurzaming

Ook is er een geheel andere eis bij gekomen bij online winkels die weinig met klantgemak te maken heeft. Dit is steeds milieuvriendelijker pakketten afleveren. Veel bezorgdiensten stappen over naar CO2-neutrale levering en rijden steeds vaker elektrisch. Naast het elektrisch rijden, worden inpakmaterialen zoals plastic steeds vaker vervangen door een duurzamer alternatief. Ook ontvang je bij de meeste pakketten geen papieren factuur meer bij je pakketje, maar krijg je de prijsopgave digitaal opgestuurd wat bekend staan als een e-factuur. Webwinkels onderscheiden zich dus niet alleen in het klantgemak, maar proberen ook positieve aandacht te creëren door iets goeds te doen voor de wereld.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *